Utmaning

Fick idag en utmaning av mostersyrran Pernilla och gör väl det mesta av den i allafall. Men jag orkar inte skicka den vidare och skriva kommentarer på andras, men frågorna var tänkvärda så de svara jag på här i min blogg.

1. Skriver du att göra listor på allt du "måste göra"?
På jobbet gör jag det hela tiden, skulle inte fungera annars eftersom jag har så mycket olika saker som jag måste ha koll på.


2. Om du bara skulle skriva tre saker som är viktiga (privat eller jobb väljer du själv) vilka vore det?
a. min familj och katten
b. min träning
c. att det mesta som jag gör här i livet ska vara roligt eller trevligt eller få mig att må bra. Om merparten av mitt liv består av motsatsen, då måste något förändras.


3. Nämn en sak som du anser att du måste göra och varför du måste!
Jag måste prioritera min hälsa genom att äta rätt, motionera och göra aktiva val varje dag.

4. Formulera om samma måste som om du ville göra det!
Jag vill prioritera min hälsa genom att äta rätt, motionera och göra kloka aktiva val varje dag.

5. Vad är det viktigaste i ditt liv?
Att jag och de närmast mig mår bra.

6. Beskriv hur du kan ägna mer tid åt det som är viktigt.
Jag vet inte om jag tycker att jag behöver ägna så mycket mer tid åt det, jag tycker att jag har en ganska bra balans i det faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0