Norenväder

Norenväder kallade en kollega stockholmsvädret för idag. Grått och deprimerande. Extremt tröttsamt. Jag älskar årstiderna, skulle inte kunna tänka mig att leva i ett land där jag inte får årstidsväxlingar som vi har haft här. Men tyvärr ligger betoningen på har haft. Nuförtiden verkar vi inte få någon vinter. Jag vill ha snö! Snön lyser upp, döljer den gråbruna marken. Jag vill ha åtminstonder 3-4 dm snö! Ge mig en ordentlig vinter, inte det här djävla norenvädret!

Dagen började dessutom helt underbart med en migränattack. Känner dock igen dem numera och har tabletter hemma. Att de tog fram receptfria tabletter för migrän är bland det bästa som hänt medicinfronten (talar iofs ur min högst personliga synvinkel och tänker inte på hiv-bromsmediciner, cancervaccin och annat bra). Så med två migräntabletter och 30 min extra sova på soffan så hävdes faktiskt attacken så pass att jag kunde gå til jobbet. För lägesrapporten ska in idag och det finns inte på kartan att jag är hemma, då ska jag vara dödligt sjuk typ. (jag som sitter med sammanfattandet av den). Så nu går jag med en liten molande känsla bakom ögat och toppar migräntabletterna med bamylkoffein. Oxå en alldeles förträfflig tablett. Inte bara häver smärtan snabbt, den har en viss uppiggande effekt oxå.

Tur man är kvinna och sminkar sig då. För make-upen gör verkligen under en dag som denna. Har föresten hittat en ny prodkt som jag är helt såld på, mousse ögonskugga. På mig har skuggor normalt en förmåga att endera försvinna under dagen eller lägga sig i fula vecka. Men denna sitter bra hela dagen, flyter inte in i veck och är lätt att applicera. Underbart att det finns något att glädja sig åt en dag som denna.

Friden!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det är "Norénväder" på Gotland också. Buu!
Vilken tur att du hinner ta tabeller innan migränanfallen hinner utvecklas. Är som tur är förskonad från migrän. Peppar, peppar!!
/P

2008-02-06 @ 12:20:31
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: MaryChamberlain

Okunniga jag är nyfiken på varför det heter Noren väder...
Vad heter tabletterna? Jag har köpt Eeze, men har inte hunnit testa dem än.
Grattis till nya jobbet!

2008-02-07 @ 17:55:19
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Annelie

Tell me vilket märke på cremeögonskugga please! *s*
En annan grej som funkar för många är primer under ögonskuggan. Lumene har en bra för cirkus 100 spänn. Den använde jag själv förr när jag svettades mycket, det har minskat rejält efter open och det är jag tacksam för.

Åh, jo: grattis till påskrivna kontrakt förresten

Kram a

2008-02-10 @ 22:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0