En antik maskin?

I går gick jag förbi en butik som säljer kontorsmaterial. I fönstret stod något jag trodde inte längre såldes. Jag trodde nog inte ens att det fanns längre. Jag kan liksom inte komma på när man nu för tiden använder den. Jag minns när den var höjden av kontorslyx och när vi fick en så kände jag att vi var sååååå moderna.

Jag pratar om den elektriska skrivmaskinen. Den går loss på 1600 kr, vilket ju iofs inte är så farligt. Men som sagt, vem använder dem? Har ni några förslag?

Funderar att gå in i butiken nästa gång och höra deras försäljningsargument. Varför jag ska välja en skrivmaskin istället för att använda datorn. Och ringa till Facit och höra deras försäljningsstatistik för produkten för att få en bild av hur många det finns där ute som fortfarande tycker att en elektrisk skrivmaskin är höjden av lyx.

Fridens!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ha, trodde verkligen inte heller att de såldes längre.

Minns i skolan när man hade turen att få ta del av de få elektriska skrivmaskinerna som fanns. Annars ficka man knacka ihjäl fingrarna på de manuella. Gjorde ont att fastna i mellan tangenterna. GUD så gamal jag känner mig nu!

/P

2008-11-28 @ 12:45:08
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Alina

Trevlig helg! :)

2008-11-28 @ 12:49:19
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0