Pensionärspoäng?

Häromkvällen gjorde jag något som jag nog trodde inte skulle ge mig vuxenpoäng utan till och med pensionärspoäng. Jag hade nämligen anmält mig till en stickkurs. På något sätt kändes det inte bara väldigt vuxet att sticka, det känndes tom pensionärsaktigt. Det säger iofs mer om mina fördomar kring denna syssla än något annat. Men lite så tänkte jag i alla fall. Hade jag fel eller?

Oja. Vi var fyra tjejer på kursen, jag var nog äldst om jag ska gissa (är 35 om någon jag mot förmodan skulle fått någon ny läsare här). Och buitken var full i snygga plagg av modernt snitt i fina starka färger och häftiga garn. Och det var skitkul. Rent av meditativt. Fick lära mig att sticka räta (kunde jag iofs) och aviga maskor. Att lägga ut och minska. Att göra kantmaska och sticka resår. Jättekul. Mitt första projekt ska bli en sjal har jag tänkt, övar lite först nu på ett gammalt garn innan jag köper stickor och garn som jag siktat in mig på.

Så nu har jag två hobbys, stickning och balkonglådeodling. :-)

Fridens!

Kommentarer
Postat av: Mickan

Det är tråkigt utan kommenterer , men ska jag vara ärlig så är jag verkligen väldigt dålig på att kommentera jag också! Men det är alltid kul att få kommentarer faktiskt ! Men STICKNING lilla älskade kusin , du börjar bli som mormor ^^ ;)

2008-09-07 @ 18:58:45
URL: http://dottern.blogg.se/
Postat av: Annelie

STICKNING???

Låter väldigt oglammigt juh s



2008-09-11 @ 11:18:27
Postat av: Mickan

Tack Jenny :) , hoppas vi ses snart !

2008-09-11 @ 16:15:17
URL: http://dottern.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Kan inte DU sticka med DEN mamman??

Du kanske inte kan trä en symaskin heller? Det kan i alla fall jag och jag kan virka, men sticka....nja tänker inte lära mig heller, är för ung för det, haha.

/P

2008-09-12 @ 19:12:14
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0